

Why Fukuoka? (My Eyes Note 1)





Hey, guys. How’s it going? My name is Micaela and I’ve been living in Japan since 2005.
It’s a long time.
But I don’t live in Tokyo or Osaka or Kyoto.
I’ve spent the last 7 years living in the southern island of Kyushu.
I’ve lived in Miyazaki prefecture, Kumamoto prefecture and I’ve spent the last 4 years living in Fukuoka.
And some of you might know this already, but there’s a surprising amount of people who don’t and one day find out there always shocked “why don’t you go to Tokyo?”
But you know I’ve always just felt more comfortable here.
My parents came to visit and they stayed here for 10 days and during that time I showed them every aspect of Fukuoka and Japanese culture that I could.
It was like through watching them discover Japan.
I was able to rediscover why I felt so strongly about Fukuoka.
Sounds lame, but it’s actually true.
They were able to experience both the traditional side of Japan and Japanese culture and modern twist that Fukuoka brings with its relaxing beaches and cheery? people.
If you’re planning on coming to Japan, Tokyo, Osaka, Kyoto, they’re great places.
But those are the tourist destinations.
If you want to experience real Japan, you got to go somewhere new, you got to go somewhere exciting.
And I challenge you.
Next time you’re traveling through Japan, try to go off the beaten path because other cities in Japan may not be tourist attractions, but still worth checking out.
There is more to Japan than just Tokyo and as for now I have no plans to move to Tokyo.
I would rather stay in Fukuoka and I plan to stay here for a long time.
So, hopefully that answers some questions and gives you a little broader look to Japan.
Until next time!
Micaelaでした。





第1回目のMy Eyes NoteはWhy Fukuokaでいってみたいと思います!
*このカテゴリ(My Eyes Note)は僕基準でかなり偏った記事になりますので全然面白くないと思います!
*なので本編をお楽しみください 笑

僕はやっぱりこの動画好きです!
時代は福岡!


では早速・・・

Listening

イマイチ意味が取れなかったところ

1I’ve always just felt
2Japanese culture that I could
3through watching them discover Japan
4why I felt so strongly about
5modern twist that Fukuoka brings with its relaxing beaches

やっぱりリスニングではまだまだ「?今なんて言った?」となるところがありました♪
1の現在完了を使ったfeelとか使わないから意味把握しにくかった
とか・・・
2のthat I couldの後ろ動詞が省略されてる時にその動詞を瞬時に思い浮かばなかったとか・・・
3のwatch 人 Vの形でつまづくとか・・・
4のフレーズに全然慣れてないとか・・・
5のwith以下で頭がパンクしたとか 笑

僕はまだまだですね 笑




Patterns

ミカエラさんの動画で僕が一番好きなのはしゃべるときにどういう風に話を展開していくのかというところです♪
それが簡単なフレーズで言えてしまうんだからマスターしない手はないですよね♪
この動画見て福岡の良さが伝わらなかった方はいないんじゃないですかw

“(あまり知られていない)福岡の都市”と“有名な都市”

を比べることで福岡の良さが際立っています♪
ちょっとしたことでも、日本語なら簡単に言えるものでも案外英語だと忘れがちになるので僕は人に何かをすすめるときは「対比」を積極的に使っていこうと思います♪

もっと論理展開を分析できますがあんまり解説するのは好きじゃないし、どちらかと言うと、「この動画好きだー」みたいな単純な思いで見たいのでこのPatternsはあんまりやらないと思います 笑




Pronunciation Tips

このコーナーでは別に発音のコツを教えるものではないですw
ただ発音で気になるところとか、こういうところの発音いつも僕練習してます的なことを紹介していくコーナーですw

1I’ve beenの[v b]が連続で続くところ
・vの発音が弱くなりやすいので常練習してます

2「2005」の発音
・thousand hundredなどはマスターするだけでめっちゃかっこよくなるので日々練習してます

3 数字の4
・数字は特に僕は練習してます。僕は将来200万ドルが400万ドルになってそれが昨年度と比べて何とか%上昇して・・・ヒャッハー!!!・・・みたいな文をかっこ良く読みたいと思っているので日々練習してますw
僕は4にrの発音を入れるようにしていますがこれは好みだと思います。

4 there’s a
・よく使われるのでより速く、より鮮明にを心がけて日々精進しております

5 like
・Lの発音は今でも弱くなる時が多いですがlikeは一番Lの練習にうってつけなので発音が汚くなってきたらこういう単語に立ち返るようにしてます

Favorite

僕の気になるフレーズはやっぱりoff the beaten pathです!
結構使われるようなきがする割に一回も自分で使ったことが無いという不甲斐なさ・・・




というわけで今回のMy Eyes Noteは終わりです♪

Until next time…

第50回 #7神戸港! [Always with Friends!] #7 Kobe Port!





We have arrived in Kobe and even though it’s fall, it’s insanely hot today.
Oh my god!
Luckily we are here at the port and we’re going to ride a ferry.

(0:31)
Bye~
Good bye!
And the cool thing about this boat is that all the staff are women.

おいで♪
(1:02)
(1:56)
We found a store for dog clothes and isn’t this just like the cutest thing?
It's so adorable.
This is not a real dog but we think it’ll look perfect on Kit, so I don’t know maybe we should buy one I guess.
Let’s buy one!
Let’s do it!
Let’s buy one!
かわいい!




THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます
神戸近い・・!!!!!

自分の行ったことのある街が紹介されるとなんかうれしい!!

それとキットがでかくなってる気がする・・・凛々しい+カワイイ!


と言うわけで今回も張り切っていってみたいと思います!

今回はいつも動画を見てるおかげでかなり楽しめるようになって来ました♪

では早速・・・





1it’s fall

意味:秋だよ〜♪
簡単なフレーズをぱっと言いたい♪
323034129_15a516bc1b.jpg






2insanely hot

意味:ちょー暑い
あっちー!!
って言う時にすぐ使えるように準備してますよ、僕は 笑




3ride a ferry

意味:フェリーに乗る
案外動詞がわかんなかったりするもんなんでこういうフレーズは僕にはありがたいですw
練習ぅぅ!!
akebono.jpg






4the cool thing about

意味:〜のいいところは・・・
the + thing + aboutのお決まりパターン♪
僕はめっちゃ使います♪
しかもめっちゃ簡単に使えるー♪




5all the staff are women

意味:すべてのスタッフが女性です
いい響き!
・・・というのを言いたかったわけではありませんw

all the ~のパターンはぜひマスターしたい!
僕はまだマスターできておりませんw
all of とかの区別がまだまだわかりませんw

誰か助けてください・・・笑




6a store for dog clothes

意味:犬のためのお店
訳は変ですが気にしないでくださいw

名詞+forとか名詞+withとか・・・こういうのマスターするだけで色々な表現を言えるようになる気がする・・




7isn’t this?

意味:〜じゃないですか!?
こういう疑問文(付加疑問!???)で最も使われる気がするのはisn’tが先頭に来るパターンな気がします♪
僕はこれが苦手ですがisn’tのパターンだけはスラスラ言えるように日々練習中です♪




8look perfect

意味:完璧に似合う!
覚えておいて損はない!!




9we should buy one

意味:買うべき!?
買おうか買わないかの場面に遭遇したらすぐにこのフレーズ!!!

Should we buy one??

クール!!!




10Let’s buy one!

意味:それ買おう!
buy+oneのお決まりパターン!

僕は積極的にoneを使えるように練習中です!!!



My Eyes Noteまだ何も投稿していないんですけどぼちぼち書いていきたいと思います!!

あと今回フレーズの横にボーダー入れてみました!
良い感じでしょ!
良い感じでしょ!
僕は自画自賛しております!

では!

To be contitued…

一年の英会話の成果の報告とMy Eyes Note♪

今回はブログらしくだらだら書いてみたいと思います♪
ちょっと長いですが 笑

昨年の9月から英会話始めてやっと1年とちょっと経ちました・・・

正直自分の成長ぶりには驚いています・・・

最初入った時はwhatを言うのすらカミカミでその後全然言葉が続かない状態で冷や汗大量にかいた記憶があります・・・



「正直こんなんで英語喋れるようになるんかなー?」と思いました・・・



だからこの一年は「徹底的に簡単なフレーズ」で攻めていくことをテーマに勉強しました



始めた当初は僕は受験の英語経験しか無かったのでとりあえずその知識を使って会話することになるんですけど全く使い物にならなかったです

例えば・・「彼に〜と言われました」というのに僕はIt is said thatとか使っていました
ネイティブの先生にも固すぎるって笑われたし、ノンネイティブの先生にもどんな難しい単語も簡単な単語で説明できるようにと口酸っぱく言われました

だからこの一年、僕は「徹底的に簡単なフレーズ」で攻めていくことにしたのです




でも僕は何をしていいのか、どうやったらスピーキングが伸びるのかさっぱりわかりませんでした・・・

色々無料のインターネット上に転がってる教材を試した気がします・・・

でもどれも今ひとつ続きませんでしたし、効果が無かったです

最終的に落ち着いた教材がESL Podcastとスティーブン・ソレイシ著の1000本ノックでした
地味ですがこれが一番いいと思います

ESLはよくコメント欄にTOEIC600点あれば簡単に聞き取れるみたいなコメントよく見かけますが・・・無理です 笑
あれ聞き取れたら間違いなくネイティブレベルです
単語も知らないものばかりです

でも初心者から上級者まで使えるように構成されていると思うのでめっちゃオススメです

僕はこのESLを「聞き流さない」というテーマでやって来ました
どういうことかといいますとPodcastを電車とかで聞き流す人も多いと思いますが僕はこのPodcastを難しい教材の一つとして位置付けています

なので僕は必ず家で、単語の意味すべてを調べながら聞いてノートを取っています
Evernoteに取ってますがノート数はかなりたまりました
そしてこの単語を調べあげたESLの原稿を音読しまくりました

効果はどれくらいか気になるかと思いますが一度やってみて検証しみてください



1000本ノックははっきり言って買わないと損くらいの英会話初心者必読書だと思っています

この本はフレーズとシチュエーションをリンクさせてくれて英会話というリアルな場面で実力が発揮できるように構成されています
つまり、英会話で言うところの瞬発力を鍛えてくれます

この本がなければ今の僕が無いといえるくらいの必読書です
本を一つ勧めろと言われたら間違いなくこの本を勧めます

こんなことを一年間やり続けて僕的には始めた頃には思いもよらなかったくらい成長したと思っています
(それでもまだまだ英語上級者の方には遠く及びません)





・・・ということを言いたかったわけではありません
(前置き長っ!!!)

さて、そろそろ本題に入ろうかと思います
今から本題です 笑

僕はミカエラさんの動画で英語学習を始めました
ミカエラさんの動画を楽しむためという壮大なコンセプトのもとでスタートさせました

はたから見てると「ふざけてる」とか「なめてる」とか思うかもしれませんが僕はいたって真剣です!

そして僕は今まで動画のトランスクリプトを作ってその後に僕が気に入ったフレーズを紹介してきました

このスタイルは崩すつもりはありません

しかし、これではダメなのです

僕は「一度やってハイ終わりー」の考え方が大キライなのです!

だからいつもの「本編」とは別に「My Eyes Note」というカテゴリを作ろうと思います

今までは幅広く紹介してきましたがこのカテゴリーでは一度紹介し終わったものから僕が独断と偏見で、僕目線で紹介していきます
例えば・・
walk throughは動画の中では森のシチューエーションで使われていました
でも、森の中だけで使うものではありません
色々な場面で使うことが想定されます
なのでその場面を出来るだけ紹介していくとか・・・
あとは発音Tipsとか

「発音Tips??」

例えば・・ミカエラさんのフレーズ、センテンスの中で気になった発音とか・・

などなど見るべきポイントを紹介していきます!
もちろんこの中に間違いが散見されると思います!
ですが僕は気にしません!

そしてお気づきの方も多いと思いますがMy Eyes Noteのコンセプトがまだ定まっていません 笑

お蔵入りになるかもしれませんが続けていきたいと思います!

では・・・

Good bye…

第49回 [カナダの五日間] (ザファイナル)Five Days of Canada (Day 5: TreeGo)‬‬





So we are walking through the forest in New Bunswick.
(We’re with cool that…) harness thing.
ユーミン’s got a maple leaf.
(Very funny??inaudible).
For this activity I will be using my small action camera, the JVC ADIXXION because I don’t want to break my expensive camera.

(1:12)
How did you do this, ユーミン?
Where?
With shaking and dancing?

Tatatata♪
She’s taking pictures of me and I’m like so not graceful right now.
(1:31)
Yeahhhhh!!
Nooooo!
I’m going back.
(2;30)
(inaudible)

I’m going to show that to the world!




THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます
カナダ5日間動画終わってしまった・・・

この動画見てカナダ行きたいと思った人は僕だけではないはず・・・

時代はカナダに来てます!

修学旅行でカナダにいける今の子供たちがうらやましい〜!!

というわけで早速・・今回の聞き取りでわからなかったところは・・・

「はい、いつもながら僕の英語力じゃ大変苦労しております 笑」


でも、いつか楽勝で聞き取って動画楽しめるように続けていきたいと思います!




1we are walking through the forest in

意味:〜の森の中を歩いています
カナダにいく時に覚えておきたいフレーズ!!




2a maple leaf

意味:もみじ
こ、これもカナダにいく時に覚えておきたいフレーズ!!

日本でも普通に使えそう!
2062404132_d9643861bf.jpg





3I will be using

意味:使っていきます
受験だと未来進行形ってあんまり馴染みがないですけどネイティブは頻繁に使うので僕はちょっくら練習していきたいと思います♪




4I don’t want to break my expensive

意味:高い・・・を壊したくない
普通に使えそうなフレーズ!
これくらいなら僕でも超速で言えますよ〜♪
(嘘です 笑 まだまだ僕の英会話力は底辺に存在します・・・)




5How did you do this?

意味:これどうやったの〜?
おぉ〜♪
使えるぞ!

このフレーズをカッコよく速く言うのが僕の夢w




6Where?

意味:どこに?
1単語で会話ができるということですね 笑




7With shaking and dancing?

意味:腰振って踊りながら?
軽いジョークを覚えた!

つ、使う機会がないですけど・・・笑
dancers-1324.jpg






8taking pictures of

意味:写真を撮る
簡単フレーズw
でも、このブログは簡単なフレーズしか紹介しません 笑
なぜなら僕の英語力はまだまだポンコツだから〜笑




僕は頑張ります!
積み上げたものを試さないのはもったいなさすぎる!
そしていつかは海外に・・行く!
NO GUTS NO GLORY!




See you again…

第48回 Setsubun 節分 AKA: I can fit that whole thing in my mouth...





鬼は外 福は内
So today is 節分の日 and節分 comes from 2 words you know 季節.
季節 which means season and 分ける as in like divide.
節分 usually refers to dividing up the seasons, so I guess節分 is supposed to be celebrated on the day before the beginning of each season.
I think it means that spring is coming soon and I hope so because it’s really cold and I think it was snowing in Tokyo or something crazy like that, too.
(0:35)
…No snow here but it is it’s it’s freezing so hopefully…come on hurry up, spring.
I was reading about the strange holiday on Wikipedia and it basically says that this day you’re supposed to like throw beans so like you throw them outside or you throw them at a family member who’s wearing a demon mask.
(0:59)
(I’ll see you?) supposed to shout like 鬼は外 福は内 鬼は外 福は内 and I guess it's a little fun ritual that people do inside their homes in the private lives of Japanese people.
鬼は外 福は内 which is like the evil is out and the luck is in and I don’t know if it works and if you’re Japanese, let me know how (hard?? does? I? go??) for you.
(1:27)
I don’t mean…I’m not marking this tradition at all and I’m happy because I love the Sushi like…Does my fist…this is the role of Sushi.
While this seems like such a strange and foreign holiday, think of what the Japanese people might think when they come to Canada or America and hear about the Easter bunny and how the Easter bunny brings eggs to all the little children.

THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます


こういう外国人視点の行事の説明ってなんか面白い 笑

今回は節分フレーズが沢山あるので、英会話習ってる人は要チェック!!

今回の聞き取りで難しいところはもちろんありませんでした!! 楽勝!!
(嘘です・・ゴメンナサイ・・本当は速すぎてついていけなくて泣きそうになりました・・)


というわけで今回もいつもの感じで僕が使いたいフレーズを紹介してきたいと思います!




1節分 comes from 2 words

意味:節分は2つの言葉から来ている(由来している)
come from 簡単だし、覚えやすい♪




2refers to

意味:意味している 表している (起因している)
・・・
言い訳がない 笑
難しい訳しかない 笑
辞書的なこと言いたい時に使えばいいですよね!? 笑




3the day before the beginning of each season

意味:各季節の始まる前に
ちょっと長いけどこういうフレーズ、マスターしたいな・・・




4it basically says

意味:基本的にはこう書いてありました
英語は何でもit saysでいいですね・・・
便利♪




5throw beans

意味:豆を投げる
節分必須フレーズ!
スロービーンズ!
スロービーンズ!
スロービーンズ!
b0009331_347581.jpg




6who’s wearing

意味:〜を着ている、付けている
よく使いそう〜♪
簡単!簡単!




7a demon mask

意味:鬼のお面
このフレーズ知ってると他の英語学習者たちと差を付けれるような気がする 笑
ディーモンマスク!!!
カッコイイ!
oni_men02-1.png




8ritual

意味:儀式
なるほど・・・
この単語いつ使えばいいかわからなかったけど、節分トークにも使えるのか・・・
なるほど・・・(・∀・)




9the evil is out and the luck is in

意味:悪いものは外へ!良いものは中へ!
強烈すぎて一瞬で使い方覚えてしまった 笑

使ってこー!!




10While~, think of what…when S V.

意味:〜一方で、〜する時どう思うか考えてください
会話の構文!
インテリトークするときにもってこいですね!



勝手に質問コーナー♪
Q「ミカエラさんの動画を見てたら発音がネイティブのようになりますか?」

A「わかりません プロの方に聞いてください 笑」

ただ僕は自分を信じて今までの僕のやり方(YouTubeのスピーカーをコピー)でやっていきたいと思います

僕の発音レベルは富士山で言うと4合目あたりなので10合目目指してこの方法を貫き通していきたいと思います!
(あと6合も登らないといけないと思うとちょっとしんどいですが・・・)

ミカエラさんの動画で楽しみながら勉強し始めてから、自分のできていない点があからさまに分かるようになってきました

なのでこの調子で頑張って行きたい思います♪
Yes, I can do it!

ではでは・・・

Catch you later…

第47回 [Always with Friends!] #6 To Nippori and Yanaka‬





Hey guys!
How’s it going?
I’m just moving into my new apartment and getting things sorted out in my new kitchen and it’s taking forever.
Hopefully, I’ll be able to show you the place soon.
If you don’t know I’m part of a group that’s making online Internet programs for Nestle Japan, so this video would be reviewing what we have done this week.
So we are here in 日暮里 which is famous for um…fabrics.
見てください♪
200円なんて・・
(0:30)
似合う?
After some light shopping in日暮里, we stopped by谷中district which is famous for having a very traditional Japanese feel.
(1:05)
まだ慣れてないんだよ
And lucky for us we were just in time to join the盆踊りfestival.
Basically all the people all the local people in the area get together, wear 浴衣 and dance while someone bangs a 太鼓 drum.
(1:55)
I’m not very good at it, but you get the idea.
To be honest I didn’t think that it was possible to experience real Japan in Tokyo, but Tokyo has so much like personality.
There’s so many different places… contrasting places and it was really fun to see all those places and not just you know 原宿 渋谷 秋葉原 or whatever.
So I got to get…I got to keep unpacking…um…
That’s it for this week.
Anyway I hope you’re doing well.
Take care!
Talk to you soon!
Bye!

THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます
なんか最近思ってたんですけど、いつも仲間とシリーズなら字幕なしでも楽しめるようになってきたし、総復習的なものやりたいな〜と思っているのですが、なかなかいい方法が思いつきません・・・

当分はミカエラさんの動画を楽しみながら英語もついでに頑張って行くという方針で参りたいと思います 笑

ではでは・・・


1I’ll be able to
意味:できるだろう
とかI’m gonna be able toなどスラスラっと言えるように練習中です♪




2what we have done this week

意味:今週やってきたこと
what の形は出てくればほぼ丸暗記してます 笑
have doneもカッコよく使いたい・・・(ただ今練習中ですw)




3After some light shopping

意味:少し買い物した後で・・・
light shopping
some←ただいまsomeを意識してつけるように練習しています!

練習♪練習♪




4stopped by

意味:〜に立ち寄る
めっちゃ使う〜♪




5we were just in time to join

意味:参加できた 参加の時間にちょうど間に合った
訳間違ってたらゴメンナサイ・・
こういう使い方もできるんですね
in timeだけで覚えてたので新しい発見です♪




6get together+V+V+…

意味:集まる
何度も紹介してますが、懲りずにもう一度!
みんなで集まって、遊んで、カラオケいって、居酒屋行って、楽しんだ!
みたいな表現に出てきそうなフレーズ!

ミカエラさんの動画でもこのパターンで出てきてます♪




7I’m not very good at it

意味:あんまり得意でないです
めっちゃ頻出するし、簡単に使えるけど発音が少しむずかしい・・・
at it
この部分慣れるまですごく難しい・・・
でも音源があるからラッキー!




8you get the idea

意味:わかる
ちょっとしたフレーズに覚えたい・・・




9To be honest

意味:正直に言って
受験英語!!!
こういう副詞句はいくら覚えてても損はないですね♪




10or whatever

意味:などなど・・・
明日からカッコつけて使っていきます!
(or whatever で合ってます!?)




まったりブログ、まだまだ続きます!

Catch you later…

第46回 JLPT AKA: The place I suck the most.





It’s time for my weekly update.
I want to talk about the JLPT.
I made a video I think in October in the fall last year about books that I used to study for the JLPT and I talked about taking 2級 which I did and since then I’ve been getting a lot comments from people asking like so “How was it?
“Did you pass?”
“Did you fail?”

I have to tell you I fell asleep during the reading section just like reading so much and I always get sleepy when I read, so I fell asleep.
(0:33)
I ended up answering all of the grammar questions, but I didn’t get to finish the reading like a b c part.
Watch out if you’re someone who falls asleep easily while reading, then the JLPT is not for you because those passages are long.
If you are on my twitter page or Facebook, you might already know passed passed passed.
(1:00)
文字語彙…70 out of 100 so 70% which is really bad.
I think it’s just… you really have to know your 漢字 when you write…level 2.
You have to know you have to be sure that the one that’s used in this word is this 漢字 and oh it's so difficult for me.
Listening 聴解 I had 93 93 out of 100 and I think that means that enough for level 2 I think.
I meet the comprehension standards of level 2 because 93 is pretty high.
(1:32)
I don’t know what I missed out on.
But I can tell you that for 聴解 for listening you get really tired of listening like near the end you just don’t want to listen anymore.
Taking notes is always so helpful for 聴解.
Even if it’s like not useful information it might help in the end when you hear the question again and like help you remember what you heard even if you don’t write down the correct answer and then reading and grammar I fell asleep.
(1:56)
So I got 160 out of 200 which is…which is good.
It’s 80% and that’s a pass, but like I wonder just I really wonder how well I would have done if I’d stayed awake.
I have a hard time remembering how to write 漢字 or how to read it like what its reading is, so that’s my failure point.
That’s what I suck the most.
I don’t think people in North America or Europe have received their scores yet.
Maybe you have.
If you have, share with me, tell me, let me know what you got and what was hard for you and if you can give any advice to the people who are writing it in the future, you know leave a comment below, make a video response.
Let’s talk about the JLPT.
Do you see what Ryuhei did with his underwear?
He’s hanging them on my wall.
He calls it art.

THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます


試験難しい〜!!

特に漢字とか・・漢字とか・・そう、漢字とか・・・
受験の時に5問中1問しか書けなかったときはさすがに試験中笑いそうになりましたがww

漢字元やったんですけどね 笑 (←知ってる人は知っているw)

ところで
今回の試験の話題はすぐ使えそうだから、明日にでも覚えたフレーズ使えそう♪

LET’S GO!




1since then

意味:それ以来
便利すぎる!
こういう簡単なフレーズは僕みたいな人にはちょっと嬉しい♪




2How was it?

意味:どうだった?
これで会話できちゃうよ〜ってくらいの最重要語句!?
How was it?って聞いてあげないと会話にならないのでぼくは日に5,6回使ってます 笑




3Did you pass?

意味:受かりました?
もちろん!楽勝で合格!




4Did you fail?

意味:落ちました?
オーマイゴッド・・・




5I fell asleep during

意味:〜している間に眠りに落ちた
このフレーズ個人的によく使いそうなのでスラスラカッコよく言えるように練習しときます!




6I always get sleepy when

意味:〜のとき、いつも眠くなります
get 形容詞whenのお決まりパターン 笑
何回出てきたことかw
それでも僕は全然慣れません 笑
NEMUI2.jpg




7ended up answering

意味:結局回答しました
超重要!
思っているよりも重要だったこのフレーズ!
受験の時はそんな重要だとは思わなかったけど、会話では超重要!?
ネイティブさんが使う頻度半端無かったですw





870 out of 100

意味:100点中70点
なるほど・・
案外簡単に覚えれる気がする・・・




9how well I would have done if I’d stayed awake.

意味:もし眠っていなかったらどれくらい点取れてたんだろう?
でたー!!
俗にいう仮定法過去完了!!(←間違ってるかもしれませんw)

この機会に是非マスターしたいと思います♪




10I don’t think ~have received their scores yet.

意味:まだ結果を受け取っていないと思う
僕が嫌いなパターンフレーズ!
I don’t thinkに否定を入れるのがなかなかマスター出来ません・・・
む、むずかしいw



Day 365 × Snowmanサボリ気味ですが地道にやって行きたいと思います♪

ではごきげんよう〜


See you again…

第45回 [いつも仲間と!] #5 アメヤ横丁!? Shopping in Ueno!





Hi!
We are here in Ueno!
Today’s theme is Ueno and I am at アメヤ横丁 which is supposed to be one of the most exciting 商店街, so like shopping streets in the world, in Tokyo, in Japan.
Who knows?
I have no idea because I haven’t been yet.
But we’re going to go check it out.
So come in!
(0:31)
We’re in the middle of everything and there’s so many people here.
There’s so much to see. There’s so much to buy.
There’s clothes.
There’s food.
There’s clothes and food and clothes and food.
Mostly like clothes and foodかな?
The other interesting thing about Ueno is that you can negotiate the price.
I do not think I have the balls to…um.. like to negotiate the price of anything, but I’m going to keep shopping because I’m probably going to buy something.
(1:06)
Money Money Money♪
(1:42)
5000円ジャストで・・・
もうちょっと安くできないですか?

(2:03)
I saw this bag and really like this bag and I asked if they can make it cheaper and they did and I’m not allowed to say the price but it’s a bit…it’s a little bit cheaper than what they listed as…
I’m really happy because it’s really cool and cute, so it’s been a good day.
Let’s go!




THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます


東京一回しか言ったことが無い僕にとってはこの動画は新鮮そのもの!

そして今回気づいたことは「いつも仲間と」シリーズの英語なら今までのミカエラさんの動画で覚えたフレーズを使えば結構(9割)スクリプトなしでもわかるようになっているということ!

僕は進歩しているということですか!?(←まだわかりませんw)

英語は続けることが大事って誰かが言っていたので気長にいってみたいと思います♪

では早速・・・




1Today’s theme is

意味:今日のテーマは〜です♪
s の後ろにすぐthの発音がくると難しい・・・
このフレーズ結構好きです♪




2which is supposed to

意味:・・・と考えられている、言われている、思われているetc
訳し方は色々ありますがこのフレーズがよく出てくるということは重要ということですね 笑

とりあえず試しに使ってみないとわからないですよね(←未だに僕はわかりませんw)




3Who knows?

意味:誰が知ってるの?
これ言えたらカッコイイ!




4come in!

意味:ついて来て!
カムイン!!
日本にいると使う機会が全くない単語 笑
いつか僕は海外に行く時のために覚えておきます♪




5We’re in the middle of

意味:まっただ中にいます
こういう使い方なんですね!
動画見ててよかった(・∀・)♪




6you can negotiate the price

意味:価格を交渉できる
今日のキーワードフレーズ♪
・ ・・ということでご紹介




7keep shopping

意味:ショッピングし続ける
訳が変ですが・・・気にしないでください・・・雰囲気ということで 笑
keepを早く自在に操れるようになりたい♪




8I’m probably going to

意味:ほぼ確実に〜する
I’m going to + probably をつけただけですが言い慣れてないとカミカミになるので僕はこれを練習したいと思いますw




9I’m not allowed to say

意味:言うことを許されていない
ここ速くて1回じゃ聞き取れなかった・・・(僕程度じゃ、たいてい聞き取れませんが 笑)
ネイティブの方はこのフレーズをこんなに速くしゃべるんですね♪
ちょっと練習してきます!




10it’s been a good day

意味:いい1日だー!!
とりあえずこれだけ覚えて海外に乗り込むのもありかもしれないwww
響きがいいですね!
100205hareotoko.jpg




ここでちょっとした疑問にお応えしたいと思います!
Q「ミカエラさんの動画で勉強すれば英語伸びますか?」

A「わかりません 笑」
(英会話を去年始めた初心者の僕にはさっぱりわかりません 笑)

英語を伸ばしたいなら業者の方の教材を買ってやっていった方がいいと思います!

なぜなら、このブログの最終目標はミカエラさんの動画を字幕なしでルンルン気分で楽しく動画を楽しめるようになることだからです!

その過程で英語力が上がる可能性は大いにありますがどれだけ上がるかはさっぱりわかりません 笑(←僕自身が英語学習中の身なのでさっぱりわかりません 笑)

ですが少なくともミカエラさんの動画はもうそろそろ字幕があんまりなくても楽しめるようになってきたんじゃないかなと思っています!

ということで軽い疑問に答えてみました〜笑

Until next time…

第44回 ブログ This Ain't No Song And Dance (能ある鷹は爪を隠す)





Hi!
It’s me again and I’m making this video for user GUNNAROLLA, so check out his channel right here.
He does so many cool creative amazing things and right now he’s doing a video a day and they’re actually pretty good, so if you are interested in Asian boys, you probably are even if you’re not, check them out.
He’s Canadian.
Canadians are great.
I’m a Canadian.
Most of you don’t know that.
I’d like to teach you a Japanese phrase that you’ll never use in real life and it’s completely useless whatsoever.
(0:33)
能ある鷹は爪を隠す
And I thought it might be easier for you to remember this phrase if I sing it to you…




THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます

能〜ある鷹は〜爪を〜隠す♪

動画に出てきたgunnarollaさん・・かなりすごい曲作っててちょっとハマり気味です♪
一応リンク貼っておきます♪→gunnarolla

今回は短いですが、楽しくいつも通りやっていきます♪




1It’s me again

意味:また来たよ〜♪
カワイイフレーズ第1弾!
是非マスターしたい!!
bfdf4e28bc5bb9a666cf9fa737c4afd4d7aa7db0.gif





2if you are interested in Asian boys

意味:アジアの少年に興味があるなら
さんざん出てきましたのでこのフレーズぐらいは超神速で言えるようにしときたい・・・と僕は思っています!
速く言えるフレーズを持ってるだけでネイティブっぽく聞こえる感じがする♪




3He’s Canadian.

意味:彼はカナダ人です!
カネーイディアン
カネーイディアン♪

完璧!




4you’ll never use in real life

意味:普通の生活では絶対に使わない・・・
in real life・・・覚えやすい 笑

明日からすぐ使えそうw




5completely useless whatsoever

意味:全く役に立たない
強調する副詞+否定語句+whatsoever
のご利用が誠に多いと思われます・・・

でも使ったことがないのでわかりません・・
誰か教えて・・w




6it might be easier~ if…

意味:・・・ならより簡単になるかもしれない
比較+if
このパターン僕は明日から練習します!
なかなか使えそうですね♪




7I sing it to you

意味:あなたに歌ってあげる
と、とりあえず知っておきたいw
動画見れば一発で覚えれるフレーズ 笑




よく考えたらブログに必要なあるものがこのブログにはなかったのでそろそろ作ろうかなって思ってます♪

では今回はこのへんで!


To be continued…

Subscribe
Introducing

Snowman

Author:Snowman
Follow me on Twitter♪
Have a nice new year!

Recent Entries
All Posts

◇こちらから過去の記事が読めます

Recent Comments
Search...
Blogroll
ミカエラさんのYouTube&ブログのリンク先
ミカエラさんのブログ
ミカエラ « mikaeraです

ミカエラさんのチャンネル
Mikaeraです - YouTube

ミカエラさんのセカンドチャンネル
Micaela Braithwaite

ODA, Micchiy, and Micaela present:Afternoonの昼下がり
Afternoonの昼下がり
