スポンサーサイト


第61回 [いつも仲間と」#13 圓教寺 [Always With Friends!] #13 Engyo-ji Temple





How’s it going?
My name is Micaela and this is part 2 of our trip to Himeji.
After we visited the Castle and we dressed up 武士 warriors, we then took the ropeway at Mt. Shosha or as they say in Japanese, 書写山.
Try saying that 3 times (???).
So, we’re going on a little microbus to go up a hill to see a shrine and they gave me this sticker.
(0:31)
They say so.
This whole area has beautiful scenery and it’s actually famous as one of the locations for the movie, THE LAST SAMURAI.
We have been walking up this hill forever and it’s like the steepest (trail? ???) Oh my god!
(1:00)
After a short crime is 円行寺 temple, a Buddhist temple at the top of Mt. Shosha.
We were invited inside the temple to learn how to meditate.
I don’t really understand it, but I think the key is to sit still with your arms and legs folded like so.
(1:36)
And then they hit you with the stick.
In any case this temple is a great place for those who are looking to explore the more spiritual side of Japan.
(???) it was a great trip and a great experience.
If you are interested in tradition, 姫路、神戸、京都 they all display a less modern era of Japan and it’s pretty cool, so if you want to see more episode, check out the Nestle homepage!
Cool!
Thanks!
Cheers!




THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます


超クール!!
カッコイイ!
なんか修行という言葉は人をひきつけますよね!

僕はダメ人間ですので余計に惹きつけられます!


今回のリスニングも楽勝!
(嘘です、いつも見栄を張っていますw)

今回も楽しみながら動画を見るというメインテーマのもとやっていきたいと思います♪


1After

意味:~の後に
今頃ですけど話の骨格を作るための基礎中の基礎!
こういうのを少し入れるだけで
〜しました。〜しました〜しました。
のような文から卒業できそう!

僕もまだまだ練習中!




2Try saying

意味:試しに言ってみて!
文法ちっくなのはあまりこのブログでは取り扱いませんが
Try to V 〜しようとする
Try Ving 試しに〜してみる

という違いがありますが、現実に近い時はtry Ving これからの未来のことはtry to Vと覚えておけば問題無いと思います♪

詳しくは参考書を見てね!




3We have been walking up this hill

意味:この坂を登っています!
Walk up〜
最近up or downメチャクチャ紹介してます 笑




4meditate

意味:瞑想をする
これを覚えておくとカッコイイ!!

必須単語!!
E79E91E683B3.jpg




5I don’t really understand it, but

意味:あんまりよくわからないけど・・・
パターンフレーズ♪

not really + understand...but…
パターンですね♪




6they hit you with the stick

意味:棒で叩いた
訳あってますかね!?

ぼくはこういう表現あんまりできないです・・・

いつも言う前に苦戦しますw




7explore the more spiritual side of Japan

意味:もっと宗教的な日本の一面を探求する
なんかどっかの討論で使えそうw

僕は使う予定はただ今ありませんw




8it was a great trip and a great experience

意味:いい旅でしたし、いい経験をしました
感想をいう時になんか使えそう

丸暗記でいい気がしますw




9less

意味:より少ない
LESSは大事ですよね!

でも、比較級難しいですね! 笑




10Cheers

意味:乾杯!

かんぱ〜い!!!!!
That’s it!
乾杯1





もう残すところ英会話も6回で終了します!
英会話は更新しませんのでこれからどうやって英語しゃべる機会を作ろうかと考え中です!

かなりスカイプ英会話始めたいんですけどね 笑


See you later…

コメントの投稿

非公開コメント

Subscribe
Introducing

Snowman

Author:Snowman
Follow me on Twitter♪
Have a nice new year!

Recent Entries
All Posts

◇こちらから過去の記事が読めます

Recent Comments
Search...
Blogroll
ミカエラさんのYouTube&ブログのリンク先
ミカエラさんのブログ
ミカエラ « mikaeraです

ミカエラさんのチャンネル
Mikaeraです - YouTube

ミカエラさんのセカンドチャンネル
Micaela Braithwaite

ODA, Micchiy, and Micaela present:Afternoonの昼下がり
Afternoonの昼下がり
