スポンサーサイト


第62回 A Lesson in Viral Videos & ロッテの Fit's! Dance Contest Round 2!





So if you’ve been following me on twitter or Facebook, you would know that (??)Dancing!!
Yeah so, it’s the Fit’s dance contest time again and all you need to do is view a video and it’s that simple.
Another great way for you to help us is to spread the link because we can’t force the video to go viral, what we can do is try to expose it to as many different people as possible.
For example if I post the video on my Facebook page on my wall, it’s going to show up in my like…newsfeed, right? and it’s going to show up in my 400 friends as newsfeed as well.
(0:36)
But if you take that video and you post it on your wall… and you have 200 friends, suddenly my video our video will be accessible to like 600 people… 800 people… 1000 people.
Depending on how many people are kind enough to (???) the URL, it’s completely voluntary so if you want to help, that’s absolutely the best way that you can and that’s just the share the link.
Put it somewhere where people can find it, blog about it, tweet it, Facebook it.
(1:03)
I want to say thank you to that Japanese girl… that Japanese girl …she’s one of the first people to feature my video on her page.
Eric serf 6 was kind enough to feature my video on his page as well and GIMMEABREAKMAN, Busan Kevin, Hikosaemon and Aeric Winter I think that’s everyone right now.
If I missed you, I’m so sorry.
Thank you so much anyway so…I didn’t want to talk thorough this whole video.
(1:30)
I wanted to show you much similar to our old Lotte dance video, just some of the out-takes, some of the footage from our practices and you know some of the cuts (I’ve been making??)
So check it out and if you can please just check out the other video, leave a comment, rate it anything like…even just watching what you want.
That’s perfect.
That’s all I ever ask of you.

You’re pretty good at that!




THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます


だいぶ前に一回見たきりでちゃんと見てなかったんですが、楽しそう!

そしてロッテ商品大好きです!

今回の聞き取りは割と優しいですね!!
余裕ですね 笑
(嘘です、僕は割りといつもかなり背伸びをする方ですw)

今回もいつもみたいに僕の気になったフレーズを動画の中から紹介していきたいと思います!

Let’s start!




1It’s〜time again

意味:また〜する時がやってきました!
リズムがいいですよね!

言う時はもちろんテンション高く!




2go viral

意味:バイラルが生じる 急激に拡散する
日本では完全にウェブ用語ですよねw

一応最近ウェブ流行っているので使いどきあるんじゃないかと思います♪




3expose it to

意味:〜にさらす
じみ〜に使う単語No.1!

本当に地味にちょくちょく使いますね!




4as many different people as possible

意味:できるだけ色々な人
to as many ~ as possibleの形はとても多い気がしますw

使いやすくて良いフレーズですねw
As many as possible!




5kind enough to

意味:わざわざ〜してくれる 親切にも〜してくれる
結構使いどきあるんじゃないですか!?

僕はこのフレーズ気に入りました!
Willing toばっかり言うのも飽きてきたのでできるだけこっちも使ってみようと思います!




6feature

意味:特集する
フィーチャリング何とかとか日本語でも使いますよね!




7If I missed you, I’m so sorry.

意味:忘れていたらごめんなさい!
訳あってます!?

でも使いそう!
丸暗記だ!!!




8out-takes

意味:(通常放映されることのない)シーン
よく映画DVD買ったら特典でついてくるやつですね 笑

見たことはありませんが 笑




9the footage from our practices

意味:練習の場面
一応知識としてご紹介!

あんまり僕も使いどきわかりませんw
(会話で使ったことありませんw)




10That’s all I ever ask of you

意味:あなたにお願いするのはこれで全部です
ドヤ顔フレーズに追加しておいてくださいw

僕はこのフレーズカッコよくスラっと言い終えて、話をカッコよく締めたい 笑





ミカエラさんの動画はこれで全部大体出揃った気がします!
まだあるかもしれませんが 笑
(どこにトランスクリプト作ったか忘れてしまったものでw)

まだまだ使いこなせてないフレーズは僕はたくさんあります!
これからも復習していきますし、どんどんそのフレーズを使える場面を探して積極的に使っていきたいと思っています!

そしてミカエラさんの動画を通して完全に使い方をマスターしたフレーズも数多くあります

最初はネイティブスピードでしゃべっている人の動画のトランスクリプトを僕が作るなんて無理かと思っていましたが、何度も挫折しながら続ければなんとか形になりました!

今ではこのブログを開設してよかったと思っています!

では!

Good bye…

コメントの投稿

非公開コメント

Subscribe
Introducing

Snowman

Author:Snowman
Follow me on Twitter♪
Have a nice new year!

Recent Entries
All Posts

◇こちらから過去の記事が読めます

Recent Comments
Search...
Blogroll
ミカエラさんのYouTube&ブログのリンク先
ミカエラさんのブログ
ミカエラ « mikaeraです

ミカエラさんのチャンネル
Mikaeraです - YouTube

ミカエラさんのセカンドチャンネル
Micaela Braithwaite

ODA, Micchiy, and Micaela present:Afternoonの昼下がり
Afternoonの昼下がり
