スポンサーサイト


第63回 After Recording with Kirby カラオケでアフレコやってみました!‬‬





So, I’m in Tokyo with my friend Kirby in the background…Kirby in the dark.
We’re in Karaoke.
We realized we found a new feature where you can dub movie and anime clips and that’s all we have been doing all night and we’re really hopelessly bad at it.

(0:30)
All right…
Do you want to trade?
K: It’s up to you
I don’t care…

I don’t know…

(1:18)
M: Is it strange that I have one of these?

K: Oh well I mean it might be a little bit unusual, but if it’s something that you bought with your own money you can do you want.


(1:31)
M: Really?
M: You mean it?

K: Yeah…
K: You shouldn’t care too much about whatever other people think.
K: I mean I was surprised. I’m not going to like make fun of you for it.

M: Really?
M: You’re right!
M: Right!
M: It’s okay sometimes!

(What if you got ??? way???)

(inaudible)


M: Is it strange that I have one of these?

K: Oh well I mean it might be a little bit unusual, but if it’s something that you bought with your own money you can do you want.


(1:31)
M: Really?
M: You mean it?

K: Yeah…
K: You shouldn’t care too much about whatever other people think.
K: I mean I was surprised. I’m not going to like make fun of you for it.

M: Really?
M: You’re right!
M: Right!
M: It’s okay sometimes!

(What if you got ??? way???)


(2:30)
We are really hopelessly bad at this.

Oh this is bad.
This is terrible.
I…I just…I’m (blinking with my eyes??), but…
This is how I speak.

They’re shooting over here, too.

(inaudible)

仮面ライダーァァ!!!




THE MIMIC←こちらで原文を丸ごと見れます


お腹痛いww

こんなことできるなんて知らなかった 笑

これめっちゃやりたい 笑


今回の聞き取りはわからなかったことがちらほらありますが気にせずいってみたいと思います!





1my friend Kirby

意味:私の友達のKirby
基本すぎる!

でもこのブログはこういうブログですから 笑




2We realized

意味:気づきました、思いつきました
「realizeとnoticeの違いは何ですか?」
という質問がテリー先生のツイッターにあったので詳しくはそちらを見てください♪

realizeは僕はしょっちゅう使いますw
よく忘れものするので 笑
100804idea_shaping-thumb-480x360.jpg





3dub movie

意味:吹き替えをつける
よく後ろにinto +言語が続きますが気にせず、僕はこのフレーズを覚えていきます♪

英会話の先生に入った当初に習ってたことをこの動画見て思い出しました 笑

やっぱりフレーズは忘れやすいw




4all night

意味:夜通しの、徹夜の
stay up lateのlateの代わりとかに使えるんじゃないですか!?

簡単簡単♪




5we’re really hopelessly bad at it.

意味:どうしようもないくらい下手くそ
bad at itの発音難しいですが慣れればどうってことないです!
こういう短い音節の単語が3つ並ぶフレーズの音源はなかなか発見しづらいのでこの機会に是非マスター!!

Not good at itばっかり僕は使ってしまいがちですが、練習のためにこれからは自分のことを下手くそと言いちぎりますw




6Is it strange that

意味:〜って変ですか?
構文的にはIt is that~ですがとても使いやすいですね!
形容詞いっぱい使えるようになると、破壊力抜群!

(僕はまだぜんぜん形容詞使いこなせてませんが 汗)




7You shouldn’t care too much about

意味:〜についてあんまりきにしすぎる必要はないよ!
“Not too much”
“Shouldn’t”
“Care”
重要単語盛りだくさん!




8whatever other people think

意味:他の人がどんなことを考えようとも、他の人が考えることは何でも
whateverフレーズ僕も使いたい!!

未だにいつ言えばいいかわかりません 笑

いつも今言っとけばよかったって思ってしまいますw




9make fun of

意味:からかう
簡単!

使いどきはわかりませんw




10This is terrible

意味:ひどい
terrible久々にご紹介 笑
やっぱり形容詞とかは動画付きの方がいいですね♪

僕にとってはこの単語は呼吸するに等しいですねw




最近英会話の復習にはまっております!
復習っていいですね!
でも、やっぱり勉強は嫌いですね 笑

楽しく勉強が一番いいです!


To be continued…

コメントの投稿

非公開コメント

Subscribe
Introducing

Snowman

Author:Snowman
Follow me on Twitter♪
Have a nice new year!

Recent Entries
All Posts

◇こちらから過去の記事が読めます

Recent Comments
Search...
Blogroll
ミカエラさんのYouTube&ブログのリンク先
ミカエラさんのブログ
ミカエラ « mikaeraです

ミカエラさんのチャンネル
Mikaeraです - YouTube

ミカエラさんのセカンドチャンネル
Micaela Braithwaite

ODA, Micchiy, and Micaela present:Afternoonの昼下がり
Afternoonの昼下がり
